יום שישי, 10 באוקטובר 2008

עקרות בית (לא) נואשות

לפחות כרגע, אני עקרת בית. לא יאמן, הא? מי חשב שזה מה שיצא ממני?... ומה שמפתיע עוד יותר, זו העובדה שאני נהנית מכל רגע. אנשים שמכירים אותי ואת הלו"ז הצפוף שחייתי לפיו לפני שהגענו לאמריקה שואלים כל הזמן (את אמיר, אותי הם מתביישים לשאול), בקול מודאג: אז מה עם דנה? מה היא עושה כל היום? לא משעמם לה? ואמיר עונה את האמת: לא, לא משעמם לה, היא דוקא כל הזמן עסוקה. אבל נראה שלא מאמינים לו, למרות שזו האמת - אני עקרת בית עסוקה.

בתור עקרת בית אני עושה, מן הסתם, את כל מטלות הבית: נקיון, כביסה, כלים (יש המון כלים כשאוכלים 3 ארוחות בבית), בישולים, קניות אצל הירקן וקניות בסופרמרקט. הבית שלנו מעולם לא היה כל כך נקי, מסודר ועם כל כך הרבה אוכל במקרר.

יש כאן עוד המון בני-זוג-של-סטודנטים במצבי (בלי עבודה ועם בני זוג עסוקים מאד) ונראה שרובם הסתגלו למצבם החדש, ואפילו מרוצים ממנו. אנחנו נפגשים במדשאות של הווילג', יוצאים לארוחות צהרים / קפה / סיבוב בחנויות / קניות וסידורים, עושים בייבי-סיטינג לילדים (בעיקר דיוויד, הוא ממש טוב עם ילדים), ונהנים מהשמש. אבל לכולנו ברור שהמצב הזה לא ימשך עוד זמן רב... יש כאלה שכבר התחילו ללמוד בכל מיני קורסים, יש כאלה שהתחילו לחפש עבודה. זמננו כחבורת עקרי בית קצוב, ואנחנו משתדלים לנצל אותו כמה שאפשר.

אז איך אני מעבירה את הזמן? ככה:
- עושה ספורט - צעדה יומית ברחובותיה הנחמדים של אלבני.
- יושבת שעות מול המחשב - קוראת מיילים וכתבות באינטרנט, כותבת פוסטים, מארגנת את התמונות, מחפשת אתרים מגניבים (למשל: AirBed & Breakfast, Drawspace, TED).
- מחפשת פעילויות לסופי שבוע ועושה את כל ההכנות המוקדמות - הזמנת מקומות לקמפינג, קניית ציוד, תכנון מסלול, השוואות מחירים וכו'. לסופ"ש הבא אני מתכננת נסיעה למונטריי, כרמל וביג-סור.
- מלמדת עברית שני ילדים מתוקים, ומכינה דפי עבודה ומשחקים לקראת כל שיעור.
- יוצאת להסתובב עם מורן, לשתות קפה וסתם לטייל בחנויות (בלי לקנות. אני עקרת בית ענייה). מקומות אהובים: 4th street, El Cerrito plaza, Solano Ave.
- יושבת במרפסת שלי בשמש וקוראת ספר.
- צופה בטלויזיה, אבל באמת לא הרבה. יש פה ערוץ של עיצוב בתים שאני מכורה אליו ועוד תכנית נחמדה על משפחה
שיש לה שמונה ילדים: תאומות ושישיה.
- לפעמים אני פוגשת את אליוט (רופא שיניים בדרך כלל, עקר בית כרגע) ומבלה את אחה"צ איתו ועם שלוש בנותיו המקסימות.
- פעם בשבוע אני פוגשת את שאר עקרי הבית הזמניים ואנחנו אוכלים צהריים יחד, כל פעם במקום אחר. השבוע אכלנו פיצה על אי תנועה ברחוב ראשי בברקלי.- בערבים תמיד יש פעילויות: פאבים, מסיבות, ערבי משחקים, מפגשים אצל אנשים. החל מהערב, פעם בחודש, יתקיים ערב נשים בו סטודנטיות ובנות זוג של סטודנטים יוצאות יחד לסרט ופאב. השם ה"רשמי" של המפגשים האלה הוא: women-movie-drinks. הגברים קצת נעלבו שהם לא מוזמנים, וארגנו בתגובה ערב בנים בבאולינג, ואח"כ בירות בפאב.

אז לא, כרגע לא משעמם לי בכלל. אני עקרת בית גאה, עסוקה, ובעיקר מרוצה :)

Print Friendly and PDF

אין תגובות: