יום שלישי, 25 במאי 2010

חשיפה לצפון

כמו שאתם בטח יודעים, בחרנו להתחיל את הטיול של אחרי-לימודים-לפני-החיים-האמיתיים במדינה הצפונית ביותר בארה"ב, הלא היא אלסקה. עונת התיירות רק עכשיו נפתחה, וכך גם מרבית הדרכים שהיו סגורות בחורף וציפינו שעדיין יהיה פה קצת קר, אבל לא - אלסקה קיבלה את פנינו בחום (תרתי משמע). השמש זורחת פלוס-מינוס 19 שעות ביום, השמיים כחולים (פרט לחצי יום גשום ונסלח), והחמימות נעימה (סביב 22 מעלות צלסיוס) רוב שעות היום.

הטיול התחיל בעיר אנקורג', העיר הגדולה ביותר במדינה, בה שכרנו רכב די אומלל, הכי זול שיש, שאפילו נעילה מרכזית לא היתה לו. התבאסנו והתחלנו לנסוע. אחרי כעשרים דקות נסיעה על הכביש המהיר הרכב התחיל להשמיע קולות מוזרים של אי שביעות רצון. מתוך הזדהות מלאה עשינו פרסה וחזרנו לסוכנות הרכב, שם החליפו אותו מיידית ברכב הכי שווה שבחיים לא היינו מזמינים לעצמנו מפאת המחיר - פיק-אפ טראק Ford F150! גם ענק, גם תענוג לנסוע בו, וגם מאובזר לחלוטין - פשוט מושלם לטיול של שבוע בכבישי אלסקה.

את היום הראשון של הטיול העברנו בעיקר בנסיעה בנופים יפהפיים בין הרים מושלגים וקרחונים, כשהיעד הוא העיר ולדז.

הגענו לעיר ישר לארוחת ערב והתמקמנו ב-bed and breakfast מהמם - בית פרטי של אשה נחמדה בשם לורה בו היא משכירה חמישה חדרים. העיר ולדז קטנטנה ונטולת פשע, ולכן הבית אף פעם לא נעול ואפשר להשאיר דברי ערך ברכב בלי לחשוש (אנחנו ישראלים אז לא עשינו את זה).

בבוקר שאחרי הסתובבנו בעיר, שנראית בדיוק כמו שדמיינו את אלסקה.

פסל עץ ענק בכיכר בעיר:
המפרץ:
הנמל:
זהירות ברווזים חוצים:
ו-sea otter חמוד אחד:

כל זה היה ביומיים בולדז. היעד הבא: העיר Fairbanks, אבל כדי להגיע אליה נסענו שמונה שעות. הפעם ראינו אגמים קפואים, עוד חיות, את קו צינור הנפט שמחבר את ולדז עם האוקינוס הארקטי, ועיר אחת משונה.

עוד קצת הרים, ואגם אחד לא קפוא:
ארוחת צהרים של סלט, סלמון מעושן ונוף:
זה Porcupine - אם מישהו יודע איך קוראים לו בעברית, נא לעדכן.
אמיר ואגם קפוא:
אגם קפוא נוסף:
איילי הצפון:
קו צינור הנפט:
והעיר הפצפונת North Pole, למרות שזה לא ממש הקוטב הצפוני פה:
ב-Fairbanks עצמה -

מוזיאון הצפון:
ובבר נחמד (בעשר בלילה!!):

היעד שאחרי היה הפארק הלאומי Denali, שעבורנו היה ממש טיול ספארי מודרך, אבל עליו - בפוסט נפרד.
אם הלכתם לאיבוד במסלול שלנו באלסקה, הנה מפת התמצאות.
Print Friendly and PDF

מיימון אמר/ה...

Porcupine זה דורבן! כאילו, דהההההה :)