יום שבת, 19 ביוני 2010

דרום מערב

אנחנו כבר חודש וקצת בדרכים. החלק הראשון של הטיול היה אלסקה, החלק השני היה לא ממש טיול אלא מבצע חיפוש דירה בסיאטל (מצאנו! עוברים באמצע יולי), ועכשיו אנחנו בחלק השלישי והאחרון - טיול רכב בין הפארקים הלאומיים של יוטה, אריזונה, מונטנה, ועוד, שכולל שעות ארוכות של נסיעה... הרכב השכור שלנו עומד במסע בגבורה בינתיים, וגם אנחנו.

הנה סיכום של השבועות האחרונים לפי סדר ביקורינו בהם. החלטתי לדרג את הפארקים למקרה שזה מעניין מישהו - הדירוג יהיה בין 1 ל-10 בסולם פלג, כש-10 משתווה ליוסמיטי (ז"א: הכי יפה שיש).

Capitol Reef National Park
לא ממש הבנו את הפארק הזה. ההרים יפים, אבל אין הרבה חוצמזה. נסענו בכביש הקצר היחיד של הפארק ולמחרת נסענו על כביש מחוץ לפארק והשקפנו עליו מלמעלה. 6 בסולם פלג.

כן, ירד שלג באמצע יוני:

Bryce National Park
בביקור לפני שנה ירד שלג כבד. הפעם רק שלג קל, אבל לעשות קמפינג באפס מעלות צלזיוס זה מאתגר. אפשר לומר שהיה קפוא אבל כיף. הפארק יפהפה גם כשהוא לא לבן. 10 בסולם פלג.

צולם כשעוד לא היה נורא קר:

Zion National Park
גם פה היינו לפני שנה, וטיפסנו את אחד המסלולים הכי כיפיים שיש שנקרא Angel's Landing. אמיר משום מה הרגיש צורך לטפס אותו שוב, בזמן שאני ממתינה על הדשא עם ספר. 9 בסולם פלג.

הקשת שלפני המנהרה:
סלעים בוכים במסלול בריכות האמרלד:
הנוף מאנג'לס לנדינג + הוכחה שהוא עלה שוב:

Pipe Spring National Monument
זה לא ממש פארק אלא חווה חקלאית הסטורית שעדיין מתפקדת על תקן חווה פעילה עבור המבקרים. מגדלים בה חסה, גזר ועוד ירקות, ופירות כמו תפוחים, ענבים ושזיפים. מותר לקטוף ולקחת לדרך :) יש גם סוס אחד ושור אחד, וכמה ברווזים, וסיורים במבנה המבוצר של החווה. שווה עצירה להפוגה בדרך. 7 בסולם פלג.

Grand Canyon National Park - North Rim
בחלק הדרומי ובחלק המערבי של הפארק ביקרנו לפני שנה והתרשמנו עמוקות. נותר לנו לבקר בחלק הצפוני וזה הסתדר מצויין עם המסלול שלנו הפעם. החלק הזה הרבה פחות מרשים, אולי בגלל שאפשר לראות ממנו רק חלק קטן יחסית של הגרנד קניון, ועדיין - הוא עצום. 7 בסולם פלג (10 לחלק הדרומי).

Glen Canyon Recreation Area
גם זה לא פארק לאומי אלא סוג של שמורה. אפשר לשחות באגם/בנהר, לשוט, לעשות רפטינג או קמפינג, והאזור כולו פשוט יפהפה - מים כחולים כחולים והרי חול צהובים מסביב. 8 בסולם פלג.

הנהר:
האגם:

Antelope Canyon
זה לא פארק לאומי אלא פרטי השייך לשבט נוואחו. זה הפארק המצולם ביותר באמריקה הדרום מערבית, ובצדק (נשיונל ג'אוגרפיק אפילו שמו אותו על שער של אחד הספרים שלהם). גן עדן לצלמים - קניון צר ועמוק ומתפתל עם קירות חול אדומים מדהימים. סיור של שעה בקניון מספיק בהחלט להבין את היופי. 9 בסולם פלג.

Navajo National Monument
המקום הזה לא היה בתכנון וכמעט פספסנו אותו, אבל ברגע האחרון החלטנו לסטות מהדרך ולבדוק מה יש פה. הגענו למרכז המבקרים ועשינו מסלול קצר שממנו רואים את המושבה הקדומה הזו, בנוייה בתוך קשת טבעית בהר:

איך שראינו את זה החלטנו שצריך לבדוק את המושבה יותר מקרוב. שינינו תוכניות ובספונטניות יוצאת דופן נשארנו בפארק ללילה של קמפינג תוך סופת חול סוערת, והכל כדי להצטרף לסיור מודרך אל המושבה בשמונה בבוקר למחרת. אפשר לומר שאכלנו הרבה חול אדום עם ארוחת הערב. בבוקר ירדנו לקניון עם קבוצה של תיירים וריינג'ר אחד משבט ה-Hopi שסיפר לנו על האמונות של השבט שלו (הם מאמינים שהם הגיעו לעולם מאחד המעיינות באריזונה וכשהם מתים הם הופכים לעננים. יפה, לא?), על הארכיאולוגיה של האתר שנבנה בסביבות 1200 לספירה, ועל ההשערות לגבי הנטישה שלו. מדהים. 9 בסולם פלג.

ציורי קיר:

~~~

בזאת מסתיים האזור הדרום מערבי של הטיול שלנו, שכלל את אריזונה ויוטה. בהמשך עברנו עוד ב-Monument Valley (מבחוץ) ועשינו עוד כמה עצירות קטנות בדרך במקומות יפים, בעיקר לחילוץ עצמות. הנה כמה תמונות מהדרך לסיום.