יום שבת, 4 ביולי 2009

לוויתנים!

זה לא היה מתוכנן... לצאת לסיור צפייה בלוויתנים מויקטוריה.

חשבנו שניסע לאי סן-חואן בארה"ב, קצת צפונית לסיאטל, וניקח סיור משם, כי ידוע שזה האזור הטוב ביותר לצפות בו בלוויתנים. לפני שנסענו לויקטוריה אפילו עשיתי השוואת מחירים קצרה באינטרנט בין סיורים כאלה בויקטוריה ובסן-חואן, וגיליתי שבויקטוריה יותר יקר, וגם, בכל מקום היה כתוב שסן-חואן הוא המקום לעשות אותם. ואז הגענו לויקטוריה וגילינו שאין הבדל במחירים (כי המחירים בדולר קנדי, ולאמיר יש הנחת סטודנט), ושהסיורים שיוצאים מויקטוריה נערכים בעצם במים הטריטוריאלים של ארה"ב, ממש מול חופי סן-חואן. בספונטניות אופיינית (או שלא?) סגרנו סיור לשעה אחת בצהריים.

לראות לוויתנים בטבע עוד לא יצא לנו לפני כן, ושמחנו לשמוע שהסיור של עשר בבוקר ראה עשרות לוויתנים. נרגשים התלבשנו בחליפות הצלה צהובות ומחממות, ותפסנו את מקומנו בסירה. אמיר ואני שמחנו להתנדב לשבת במושב הקדמי ביותר בסירה, למרות שהוזהרנו שהקפיצות הרבה יותר מורגשות ליושבים מקדימה. אז בנוסף לכך שישבנו רק שנינו מקדימה, וכל השאר ישבו שלושה בספסל, גם מאד נהנינו מהקפיצות במהלך השייט. באמת, התהפכה לי הבטן כמו בלונה פארק.

בסירה, עם העיר ויקטוריה מאחור:

ואכן היה לנו יום מצויין לצפות בו בלוויתנים. ראינו להקת לוויתנים מסוג אורקה (Orca או בשמם הנוסף Killer Whale) עם כ-40 פרטים, עקבנו אחרי כמה מהם כשהם עולים אל פני המים כדי לקחת אויר, וזכינו לראות אפילו כמה קפיצות לגובה וכמה הטחות זנב במים. ראינו לוויתן אחד מבוגר, שהוא ככל הנראה המנהיג של הלהקה ושוחה בראש, וגם כמה קטנטנים צמודים לאמא שלהם.

לצערי הרב, כיוון שלא תכננתי לראות לוויתנים בטיול הזה, לא הבאתי את ציוד הצילום הרציני שלי, אלא רק את המצלמה הקטנה, אז אני מתנצלת על האיכות הירודה של התמונות. המציאות יפה הרבה הרבה יותר!

שני לוויתנים:


הלוויתן המבוגר שכנראה מוביל את הלהקה:


וכאן עקבנו אחרי קבוצה של חמישה לוויתנים, מתוכם אמא עם תינוק. בסרט רואים רק שלושה מהם:

Print Friendly and PDF