יום ראשון, 5 ביולי 2009

ויקטוריה, העיר העתיקה

אז בין טיסה במטוס ימי לסיור צפייה בלוויתנים, מה שעשינו רוב הזמן אתמול והיום היה להסתובב באזור העתיק של ויקטוריה. כיוון שהיא בירת בריטיש קולומביה, יש בה הרבה מבנים ממשלתיים, והמרכזי שבהם הוא בניין יפהפה שמשמש כבניין המועצה המחוקקת. יש בו סיורים חינם בסופי שבוע, כל עשרים דקות, והם מושקעים במיוחד, כי במהלך הסיור שלנו, למשל, "התפרץ" שחקן לבוש חליפה בסגנון סוף המאה הקודמת, והתחזה לסר ג'יימס דאגלס, סיפר לנו את ההסטוריה שלו וההשפעה שלו כמושל על העיר, ועשה את זה בהמון חן והומור.

בניין המועצה המחוקקת:

החדר בו מתקבלות ההחלטות:

ההשפעה של המלכה אליזבת השנייה עדיין ניכרת, גם בבית המחוקקים:

סר ג'יימס דאגלס, השחקן:

יש עוד מבנים עתיקים ומעניינים בעיר. הבניין הזה, של מלון Empress, תוכנן ע"י אותו אדריכל שתכנן את בית המחוקקים, והוא יפה לא פחות.

וחוץ ממבנים עתיקים, הדבר הבא שבולט בעיר הוא הפרחים. כל העיר פורחת! הגינות מעוצבות, ובכל מקום יש עציצי ענק עם המון סוגים של פרחים בכל עציץ:

יש בעיר גם Fisherman's Wharf. גם כאן, כמו בסן פרנסיסקו, הוא מיועד בעיקר לתיירים שרוצים לאכול משהו, וגם כאן יש כלבי ים, אבל מה שמייחד אותו הוא שכונת הבתים הצפים שנמצאת במרכזו. בתים של ממש, שאנשים גרים בהם, ועומדים על מצופים במים.

בתים צפים זה מאד פוטוגני:

וגם השתקפויות:

כלב ים מתחת למים:

ואותו אחד, אוכל דגים מידיהם של שני ילדים:

כמו בשבוע שעבר בונקובר, במקרה, נתקלנו בפסטיבל ג'אז בעיר. ראינו שתי הופעות טובות, באחת מהן אנשים אפילו רקדו, ובין לבין, נמנמנו על הדשא...

מופע וריקודים:

ממש לפני השנ"צ:

דבר טוב אחרון שיש לי לומר על ויקטוריה היום הוא בנוגע לאוכל: כל מה שיצא לנו לאכול בעיר הזו היה מאד טעים, והאוכל הכי טעים לדעתנו, נמכר בדוכן קטנטן ליד המים, יש בו תור ארוך ומייגע, יושבים בו בחוץ בשמש בלי שולחנות, והוא מוכר פיש-אנד-צ'יפס, סנדוויצ'ים, ובוריטוס מעולים! אכלנו שם כבר פעמיים, ואנחנו לא היחידים שחושבים שהאוכל שם מצויין. זו ארוחת הצהרים שאכלנו היום:

Print Friendly and PDF

אין תגובות: