יום חמישי, 2 ביולי 2009

יום חופשי ב-SAM

אתמול החלטתי לבדוק מתי יש כניסה חינם למוזיאונים בעיר, וכך לגמרי במקרה התברר לי שהיום זה היום! כל יום חמישי הראשון בחודש יש כניסה חינם למוזיאונים בעיר. Seattle Art Museum המכונה SAM מחולק למספר מוזיאונים במיקומים שונים, אבל המוזיאון המרכזי נמצא ממש מול הבניין בו אני גרה, מעבר לכביש. הייתי שם באחת עשרה בבוקר, מופתעת לגלות שאין יותר מדי אנשים, וסקרתי את שתי הקומות של הגלריות.

הבניין של המוזיאון לאומנות, כפי שנראה ממרפסת השמש של הבניין בו אני גרה:


האולם המרכזי בבניין:


לצערי, מצאתי את המוזיאון מאכזב. או שזו לא אומנות, או שאני פשוט לא יודעת להעריך אומנות מודרנית. קנבסים ממוסגרים ללא ציור עליהם, סתם כתמי צבע לא ברורים על איזה קיר, בד מחורר באופן לא אחיד... מצטערת, לא מדבר אלי.

אומנות או נמות?



בכל זאת הצלחתי למצוא שתי נקודות אור בתצוגות שראיתי היום. תצוגה מעניינת אחת, שעדיין כנראה נחשבת כסוג של אומנות מודרנית אבל הצליחה לסקרן אותי ריכזה כמה עבודות של Titus Kaphar, בהן חתוכים חלקים/דמויות מהתמונה הכללית. למשל, שתי התמונות הבאות:



והתערוכה שהרשימה אותי יותר מכולן היא של Andrew Wyeth, צייר אומן שנפטר השנה. הציורים שלו ריאליסטים ומדוייקים לפרטי פרטים, והתערוכה התרכזה בציורים של מי שהיתה המודל שלו במשך 14 שנה, הלגה, שכמה מהם אפשר לראות כאן וכאן. רק בשביל זה היה שווה לבוא.
Print Friendly and PDF

אין תגובות: