יום שני, 15 בספטמבר 2008

טיול קמפינג ראשון

בסופ"ש האחרון נסענו לשני לילות קמפינג ב-Yosemite, הפארק הלאומי הקרוב לביתנו (שלוש וחצי שעות נסיעה). בפארק יש נופים מדהימים, אגמים, מפלים, הרים ויערות, וגם חיות כמו צבאים, זאבים, סנאים, אריות ודובים שחורים.

הפארק מאד מודע לסכנות הצפויות במפגש עם דובים, וכיוון שהם מאד נפוצים בפארק, יש הוראות חד משמעיות וברורות למטיילים. בכל מחנה קמפינג יש ארונות ברזל עם סגירה מסובכת שנקראים Bear Locks, ואת כל האוכל, השתייה ודברי הקוסמטיקה (שמפו וכו'), וכל דבר שיש לו ריח, חייבים לנעול בארונות האלה. אסור להשאיר ברכבים שום דבר שעשוי להיות לו ריח, גם לא קופסאות שימורים. אם במקרה נתקלים בדוב, ולצערי אנחנו לא נתקלנו, צריך לצרוח ולהשתולל כדי להבהיל אותו, שחס וחלילה לא יחשוב שאנשים הם לא מסוכנים ואפשר להתקרב.

חוץ מדובים, יש עוד כמה הבדלים ממחנות קמפינג בארץ:

- בכל מחנה קמפינג יש שירותים ובכל שירותים יש נייר טואלט. לא צריך להביא מהבית. באזורים בהם אין מים זורמים, השירותים הם אסלה מעל בור ענק, וכיוון שאין מים כדי לשטוף ידיים, יש ג'ל חיטוי שמתאדה לאחר השימוש בו. ואגב, שירותים ציבוריים לא חייבים להיות מסריחים. פה הם לא.

- השעות עשר בערב עד שש בבוקר מוגדרות כשעות שקט, וכולם שומרים עליהן. את המדורה והברביקיו מסיימים ברבע לעשר, ובעשר הולכים לישון.

- בבוקר, לפני שיוצאים ליום שלם של טיול, לא צריך לקפל את האוהל ושאר הציוד ולהכניס לאוטו - פשוט משאירים הכל כמו שהוא. חשדנים שכמותנו, לא חשבנו שזה באמת יעבוד, אבל החלטנו לנסות (וגם לא רצינו להראות את חשדנותנו ברבים, בכל זאת היינו עם עוד כ-30 אנשים מ-Haas). כשחזרנו בערב כל הציוד חיכה לנו בדיוק כמו שהשארנו אותו: הצידנית וכלי הרחצה ב- Bear Lock, האוהל עם המזרון, השק"שים והשמיכות במקומם, הכסאות המתקפלים ליד האוהל... בארץ זה לא היה עובד.

- ציוד הקמפינג האמריקאי הרבה יותר גדול ממה שהכרנו. האוהלים הנפוצים הם של שלושה חדרים ונכנסים בהם 6 אנשים בקלות, ובמקום גזיה משתמשים בכיריים על גז, שזה באמת הרבה יותר נוח.

- אם בארץ אוכלים מרשמלו לקינוח סביב המדורה, כאן זה הרבה יותר מורכב. הקינוח האמריקאי הוא S'mores (קיצור של Some more), והוא מורכב ממרשמלו צלוי, שמונח על שתי קוביות שוקולד, ושניהם יחדיו מונחים בין שני קרקרים מסוג Graham crackers בטעם קינמון. טעים וממכר.

נופים ואנחנו:
עצי סקויה ענקיים (שימו לב לאמיר, הוא עומד ליד העץ): Bear Lock והמאהל:
אמיר מוזג תה:
Bulls-eye לארוחת בוקר (אוף, המונחים האמריקאים האלה...):
הוראות מודבקות לקיר השרותים במחנה: מה עושים כשפוגשים דוב, ומה עושים כשפוגשים אריה. אגב, כשפוגשים אריה: !if attacked, fight back
צבי:
סנאי:
Print Friendly and PDF

אין תגובות: