יום שני, 29 בספטמבר 2008

ראש השנה - חגיגות מוקדמות

אתמול חגגנו את ראש השנה אצלנו בבית. סביב שולחן ארוך שנמתח באלכסון מתחילת המטבח עד קצה הסלון, והיה ערוך בצבעי הדגל הלאומי של ישראל ובכלים חד פעמיים, התגודדו בצפיפות רבה 28 (!) אנשים. היה הרבה יין, ברכות והסברים על חג, תפוח בדבש, רימונים, וגפילטע פיש שיצא בכלל לא רע (אבל לא כולם חושבים כמוני...). כמו בכל חג, היה יותר מדי אוכל, ויש לנו שאריות לכל השבוע.

מה היה בתפריט?
למנות ראשונות היו מרק עוף, חלות (לא פשוט להשיג פה), כבד קצוץ, גפילטע פיש, וסביצ'ה סלמון שהכנתי ברגע האחרון, למקרה שהגפילטע פיש יהיה ממש גרוע.
בעיקרית היה מבחר של עוף עם פירות יבשים או מוקפץ, בליווי אורז, צימעס, דלעת צלויה, תפוחי אדמה ובטטות, ושעועית ברוטב עגבניות.
היו גם המון סלטים: סלט חצילים, סלט עגבניות שרי, סלט כרוב, סלט חסה, פלפלים מוחמצים, סלט וולדורף מעולה, סלט ביצים וסלט תפוחי אדמה.
באחרונות היו תפוחים ואגסים אפויים, ומבחר עצום של עוגות, כולל עוגת דבש מסורתית.

כולם השתתפו בבישולים וההכנות, וכך יצא שאפילו נוצרים הכינו מנות חג לתפארת!

המצלמה שלי החליטה לשבות והפסיקה לצלם לכבוד הארוע, אז התמונות הבאות הן מהמצלמה הקטנה, ותוכלו לראות תמונות נוספות בבלוג של דיוויד, שכרגיל, הקדים אותי בפרסום הבלוג.

מתכוננים לארוע:
אנשים מתחילים להגיע:אמיר מנסה להשליט קצת סדר, שנוכל להתחיל:שאולי מברך את ברכות החג: (לאף אחד לא היתה כיפה...)תפוח בדבש:מעכלים את מה שאכלנו...
מורן (מימין) וענת:
אמיר עם דיוויד והאנה, אלופי הוולדורף:
אליוט (מימין), אלעד ודפנה:אמנדה, אני ושגיא:בתור ארוע רב משתתפים ראשון - היה מוצלח :)
Print Friendly and PDF

תגובה 1:

מיימון אמר/ה...

נראה לי שהיה שווה להיות זבוב על אחד הקירות שלכם אתמול - או לפחות זבוב בסלט הוולדורף?..

שנה טובה!