יום חמישי, 2 באוקטובר 2008

!Go Bears

הצטרפתי לאוהדי ה-Bears!
בסוף השבוע האחרון, תוך כדי הכנות לארוחת ראש השנה, מצאנו זמן ללכת למשחק של קבוצת הפוטבול של האוניברסיטה, ה-Golden Bears. הפעם, מפאת ריבוי ארועים וקוצר זמן, לא הלכנו למסיבת ה-Tailgate והגענו ישר לתחילת המשחק.

ה-Golden Bears היא קבוצה של אוניברסיטת ברקלי, ומשחקת בליגת הפוטבול של האוניברסיטאות. למרות שזו לא הליגה הטובה ביותר בארה"ב, יש לה קהל מעריצים נרחב ביותר, והקהל שמגיע למשחקים מגוון מאד. לרוב באות משפחות שלמות. כולם באים בלבוש כחול או צהוב (צבעי הקבוצה), והרוב באים עם חולצות של ה- Golden Bears. מקבלים חולצה חינם כשעושים מנוי, אבל אפשר לקנות חולצות, סווטשרטים וכובעים בכל חנות שמכבדת את עצמה, אפילו בטרגט. במשחק השבוע היו 63,920 אנשים.

משחק פוטבול כאן זו הפקה רצינית ביותר. קודם כל, יש תזמורת ענקית, ויש לה חלק חשוב במשחק. התזמורת עושה תרגילי סדר סטייל מסדר כנפיים לפני תחילת המשחק, בהפסקה ובסוף המשחק, בהם היא "כותבת" תוך כדי נגינה את המילים Cal (קיצור מקובל לקליפורניה, וגם השם הלא רשמי של האוניברסיטה), Golden Bears, ועוד. נגני הטובה הכי מצחיקים, הם צריכים לקפץ בדילוגים ענקיים בתרגילי הסדר. גם נגני המצילתיים מצחיקים, כי יש להם כל מיני תנועות שהם עושים אחרי שהכו במצילתיים. במהלך המשחק, התזמורת יושבת במקום מיוחד צמוד לאזור הסטודנטים, ומנגנת כחלק מעידוד הקבוצה.

המעודדות עובדות אפילו יותר קשה מהתזמורת. יש קבוצת מעודדות בתחתית אזור הסטודנטים, שרוקדת ומקפצת לאורך כל המשחק (משחק ממוצע אורך כ-4 שעות). אזור הסטודנטים הוא אזור שבו יושבים סטודנטים מברקלי (ובני/ות זוגם) שעשו מנוי לאזור הזה. זה מקביל ליציע האוהדים השרופים בארץ. הסטודנטים עומדים כל המשחק ומעודדים עם פונפונים, שירים, וקריאות go bears. אנחנו יושבים באזור אחר של האצטדיון, אבל יש הרבה אנשים שלומדים עם אמיר שעשו מנוי לאזור הסטודנטים.
חוץ מקבוצת המעודדות של אזור הסטודנטים, יש גם קבוצת מעודדות ניידת, שמסתובבת בין היציעים האחרים, לעיתים מלווה בחלק מהתזמורת, ומעודדת שם. חשוב לציין שהיה חם במיוחד ביום של המשחק, והאצטדיון כולו היה תחת שמש יוקדת. הרבה זיעה ניגרה על הדשא...

השבוע התארחו במגרש תזמורות של בתי ספר מהאזור. מסתבר שזה מאד מקובל, ובתי ספר תיכוניים מחזיקים תזמורת של ממש, עם מדים והכל. התזמורות האורחות ישבו בשני יציעים שלמים, והצטרפו לתזמורת המרכזית בהפסקה. בסיום המשחק, התזמורת הראשית עושה תמיד סיבוב באוניברסיטה תוך כדי נגינה. הפעם הסיבוב היה מהאיצטדיון עד לאוטובוסים שחיכו לתזמורות האורחות, כשכל התזמורות על מדיהן המשונים הולכות בשיירה דרך האוניברסיטה. אם המצלמה שלי לא היתה שובתת, הייתי מראה לכם כמה זה היה יפה.

מה עם המשחק עצמו? הופתעתי לגלות שהוא ממש מעניין (אמיר מסביר טוב). כל קבוצת פוטבול מורכבת משלוש תתי קבוצות: קבוצת ההגנה, קבוצת ההתקפה וקבוצת המיוחדים. הגנה והתקפה זה ברור, אבל מה עושים המיוחדים? הם אלה שיודעים לבעוט את הכדור, ולכן הם עולים כל פעם שצריך לבעוט, והם גם הכי גדולים (הם גורילות ענקיות אם נדייק) ולכן הם מגיעים כשצריך להתנגש ממש חזק בקבוצה היריבה. יש כמה פעמים במשחק שצריך אותם בשביל זה. קבוצת המיוחדים בדרך כלל משחקת מול קבוצת המיוחדים של הקבוצה היריבה. על מהלך המשחק כולו תוכלו לקרוא ביתר פירוט כאן.

זאת קבוצת ה-Golden Bears. מה שמאפיין אותם זה שהם ענקיים, מכוערים, ועם שיער ארוך ופרוע:


המשחק משודר בטלויזיה בשידור חי, ובטלויזיה, כמו בכל מקום, יש פרסומות. אז במהלך המשחק באיצטדיון יש רגעים מתים, שבהם כולם פשוט מחכים שהפרסומות שמשודרות עכשיו יסתיימו. בזמן הזה, עורכים באצטדיון כל מיני הגרלות. מי שיושב ביציע x, שורה y, כסא 15 - זכית בכרטיס מתנה של $50 למייסיס, וכן הלאה. שווה.

המשחק שראינו היה מול קולורדו סטייט. לא כוחות - הבסנו אותם 42-7!

אני בחולצת מעריצים:
אמיר בכניסה לאצטדיון, מחזיק בכרטיסים:בובת אוסקי (הקמע של הקבוצה) מתנפחת, במקום כבוד בכניסה לאצטדיון:התזמורת מתאמנת לפני תחילת המשחק:האצטדיון מתמלא:התזמורת נכנסת:תרגילי סדר:נגני הטובה בקפיצות לגובה:הקבוצה היריבה נכנסת למגרש בשקט בשקט:ה-Golden Bears נכנסים בקול תרועה רמה:גם אוסקי פה:
התזמורת מתקרבת למקומה באזור הסטודנטים:מתחילים לשחק, הסטודנטים מריעים:המעודדות של אזור הסטודנטים בפעולה:התזמורת תפסה את מקומה:ככה בגדול נראה משחק:יש כאלה שתפקידם לנופף בדגלים:ויש כאלה שתפקידם לגרום לקהל לצעוק בוז לקבוצה היריבה:אוהדים שלא השיגו כרטיסים למשחק, צופים מהחורשה שצמודה לאצטדיון: מעריצים שרופים:המעודדות הניידות בשניה של מנוחה:
יציע שלם (אחד משניים) של תזמורות אורחות מבתי הספר בסביבה:
הסטודנטים:
בהפסקה:
התזמורת מנגנת (ורוקדת!) היפ-הופ:
התזמורות האורחות מצטרפות:
כובעים של צופים:
הוכחה שניצחנו:היה כל כך צפוי שננצח, שבסוף המשחק כבר לא נשארו הרבה אנשים:עכשיו מחכים למשחק הבא!

Print Friendly and PDF

תגובה 1:

מיימון אמר/ה...

תמונות כיפיות!!

בפעם הבאה - הוקי קרח -> נראה אותך תופסת את השיניים במעופן... :))