יום חמישי, 13 בנובמבר 2008

הוליווד - חלק ראשון

בילינו סוף שבוע ארוך בלוס אנג'לס, עיר הסרטים והסיליקון. גם לי וגם לאמיר, כל אחד לחוד, יש בת דודה שגרה שם, כך שזה היה ביקור משפחתי ותיירותי כאחד. התארחנו אצל המשפחה שלי, שמתגוררת ב-Palazzo, קומפלקס דירות יוקרתי להשכרה במיקום מעולה, ומציע דירות יפות, בריכה, חדר כושר, ספא, ארוחות בוקר ליד הבריכה כל שבת בבוקר, ועוד פינוקים. כיוון שכל הקומפלקס מיועד להשכרה בלבד וממוקם במיקום אטרקטיבי, גרים שם גם הרבה סלבס, אבל אנחנו לא ראינו אף אחד מוכר.

הקומפלקס מהחצר הפנימית:
הבריכה:
הילדות בסלון - עדי, גלי ומיה. הבנות מדברות אנגלית מושלמת במבטא שאפשר רק לקנא בו. צריך לשמוע את עדי הקטנה קוראת לגלי ב-ל' מתגלגלת כדי להבין.

בשבת בערב, כשסוף סוף הגענו אחרי הנסיעה הארוכה (5 וחצי שעות אם לא עושים עצירות בדרך), יצאנו בהרכב מלא ל-Grove. זה מתחם קטן ומעוצב של חנויות ומסעדות, שם אכלנו ארוחת ערב במסעדה יפנית מעולה בשם Kado. הקטע של המסעדה הוא שהשף מבשל את המנות ממש על השולחן לידו הסועדים יושבים, על פלטה חמה, תוך מופע בישול מרהיב של אש, עשן, ביצים שעפות באויר וכו'. השף בשולחן שלידנו היה ממש מדהים, ולעומתו השף שלנו פישל לאורך כל המופע. למשל, אף אחת מהביצים שהוא העיף באויר לא נשברה בזמן הצפוי, אלא תמיד קצת קודם... חוויה, ואוכל טעים מאד. אם אתם מגיעים לסביבה - מומלץ.

את מרבית יום ראשון בילינו ב-Universal Studios.

זה הנוף מהסטודיו:

התחלנו בסיור מודרך באתרי הצילומים של הסטודיו. הסיור כולו, כשעה וחצי, נעשה ברכבת עם מדריך משעשע, וטלויזיות שמשלבות קטעים מסרטים וסדרות שצולמו בסטודיו. ראינו רחובות שלמים שבהם צולמו סרטי אקשן ומערב-פרוע, ואת הסט שבו מצלמים כיום את "עקרות בית נואשות". למדנו איך מצלמים דברים מתחת למים (השחקן נכנס לתוך גיגית ענקית, ומצלמים אותו מבחוץ, דרך חלונות), איך מעיפים מכוניות באויר, ואיך מדמים שיטפון. ראינו את המכוניות שהשתתפו בסרטים "חזרה לעתיד", "האחים בלוז" ועוד, ואת הסט של הסרט "מלחמת העולמות" של ספילברג.
סט ששימש כמה מערבונים:

הסט המרשים של עקרות בית נואשות: (כל הבתים הם חזית בלבד, אין כלום מאחורי הקירות שאתם רואים. המכוניות והצמחים אמיתיים).

מטוס מרוסק על הסט:
את שאר היום העברנו בין המתקנים והמופעים באתר.
הצטלמנו עם שרק:

ועם חיקוי של השלט Hollywood:
עלינו על המתקן הכי יפה - של הסימפסונים:
ראינו את האחים בלוז מגיעים להופעה:
קיבלנו הסברים על סצנות אש ואיך הן נעשות:
ועוד חוויות...

הנה כמה סרטונים. אגב, בכל פעם שהשפריצו עלינו מים בעודי מצלמת, תראו את המצלמה מוחבאת מפניהם... זה לא שנבהלתי או משהו :)

המכוניות המעופפות של "מהיר ועצבני"