יום חמישי, 20 בנובמבר 2008

let's play

בגלל הבלגן שחגג בבית עם בואה של המכולה, לא הספקתי לשבת ולכתוב על הכנס המעולה שהייתי בו בשבוע שעבר. Play< הוא כנס שמאורגן מידי שנה ע"י קלאב ה- digital media של Haas, ומוצגים בו מוצרים חדשניים בתחום האינטרנט והמשחקים. אמיר חבר בקלאב הזה ועזר בארגון של הכנס, וכיוון שזה כזה כנס מעניין, חיפשנו דרך יצירתית כדי שגם אני אוכל לבוא. למזלי, חיפשו מתנדבים לצילום הארוע אז הגשתי את מועמדותי ועם קצת לחץ של אמיר, אושרתי כצלמת רשמית... מיד הזמנתי גם את דיוויד לעשות כמוני, כי בשניים זה יותר כיף :)

השנה הציגו חברות כמו Gazopa, שעושים אינדקס חיפוש לפי תמונות (מעלים תמונה או מציירים ציור, והחיפוש מוצא תמונות דומות באינטרנט), Cooliris, שמשנים את חווית הגלישה באינטרנט, Shapeways, שהמציאו מדפסת שמדפיסה אובייקטים תלת מימדיים, ו- NeuroSky, שבעזרת גלי מוח מאפשרים להזיז חפצים וירטואלים (ע"י מדיטציה או התמקדות בנקודה מסויימת). אבל הכי מרשימות, לדעתי, היו המצגות של החברות Reactable ו- Vertigo.

Reactable הספרדית פיתחה מכשיר אינטראקטיבי לייצור מוסיקה דיגיטלית. המכשיר היפהפה מורכב ממשטח מגע עגול (microsoft surface) שעליו מניחים קוביות פרספקס לבנות, שכל אחת מהן מייצרת איזשהו אפקט דיגיטלי. הבחור שהדגים את המוצר יודע ממש לנגן מוסיקת מועדונים משובחת ע"י הוספה וסיבוב של קוביות. טוב, הוא זה שהמציא את המוצר, וגם למד מוסיקה. דיוויד ואני ניסינו קצת לשחק בזה, אבל הכשרון שלנו הוא כנראה בתחומים אחרים. אפשר לראות דוגמאות טובות למוצר המדהים הזה כאן וכאן. אגב, יש מספר D.J's בעולם שכבר אימצו את המכשיר, וגם הזמרת ביורק.

Vertigo היא חברה שעובדת בצמוד למיקרוסופט, ופיתחה, בין היתר, תוכנות מגניבות לאותו משטח מגע חדשני של מיקרוסופט. למשל, תוכנה של ציור, בה בוחרים צבע מ"פלטת צבעים" כמו של ציירים, ומציירים (במכחול או בידיים) על המשטח. פיסית, פלטת הציירים היא רק פיסת קרטון שחורה עם חורים עגולים, שכשמניחים אותה על המשטח, הוא מזהה שזו "פלטת צבעים" וממלא את העיגולים הריקים שבה בצבעים שונים. תוכנה ממש מגניבה אחרת מאפשרת להניח את הטלפון הסלולרי על המשטח, ובתקשורת אלחוטית בין המשטח לטלפון, תוך מספר שניות מופיעות על המשטח כל התמונות שצולמו בטלפון, ואפשר להזיז אותן, להגדיל ולהקטין, ואפילו להעביר למכשיר טלפון אחר, הכל עם האצבעות. ויש עוד המון תוכנות. אפשר לראות דוגמאות באתר של מיקרוסופט. מגניב מאד. מיד בדקתי אם הם מחפשים עובדים. מי יודע, אולי משהו טוב יצא מהכנס הזה... אם למישהו יש קשרים בחברה, זה הזמן לומר!

אמיר ואני סופר מרוצים מהכנס:
הדגמה של Reactable ע"י הממציא מברצלונה, שעמד על הרגליים יום שלם וניגן מוסיקה, עם ג'ט לג ובלי סייסטה:
גם אני מתנסה:
באותו יום של הכנס, הגענו הביתה, פתחנו Ynet, וגילינו את Reactable בעמוד הראשי (הנה לינק לכתבה):
אלעד מנגן ומקליט בתוכנה Bojam, שמאפשרת לכל אחד להקליט את עצמו במין "אולפן הקלטות" עצמי, להעלות לרשת, ולבנות להקות וירטואליות עם אנשים מכל העולם.
אמיר לומד על HYmini, מטען נייד שמתבסס על אנרגית הרוח:
התוכנה של NeuroSky, שמאפשרת שליטה בתוכנה בעזרת גלי מוח:
אני, מתרכזת בנקודה ומזיזה דברים על המסך:
התוכנות המגניבות של Vertigo:
מסתבר שצוות העובדים ב-Vertigo פשוט מעולה ב-RockBand! למי שלא יודע, RockBand הוא משחק מחשב שבו מנגנים על גיטרות ותופים מול מסך שאומר לכל נגן על אילו כפתורים ללחוץ ומתי. זה המשחק האהוב עלי ביותר כרגע...
אני על התופים:
ארוחת ערב של גבינות ויין לסיום הארוע. סיום מעולה לכנס מעולה :)

Print Friendly and PDF

תגובה 1:

מיימון אמר/ה...

אוףףףףף! אני רוצה גם!!!!!! זה מגניב כל כך!