יום חמישי, 13 בנובמבר 2008

הוליווד - חלק שני

אחרי יום מתיש ומהנה ביוניברסל, הלכנו לבדוק את שדרת הכוכבים של הוליווד. כבר היה חשוך, אבל עדיין מצאנו את הכוכב של ניקולאס קייג', ג'ון טרבולטה, ורבים אחרים. האמת שהתפלאתי לגלות שגם לסדרות טלויזיה ולדמויות בדיוניות יש כוכבים משלהן (משפחת סימפסון, מיקי מאוס).
מרצפות של כוכבים:
אמיר התעקש לצלם אותי עם הכוכבת היחידה שאי פעם ראיתי במציאות, במסעדה בניו יורק - בט מידלר. לצערי, לא יצא לי לראות אף אחד שווה יותר ממנה עדיין. אולי בביקור הבא בלוס אנג'לס.
אבל הכוכב האמיתי בשדרת הכוכבים הוא... שלמה ארצי, שהופיע באותו ערב באולם במרכז השדרה. כרטיס עלה $100 וההופעה היתה מלאה!
כשמיצינו את שדרת הכוכבים (אחרי 10 דקות בערך), הלכנו לאכול ארוחת ערב עם ליטל, בת הדודה של אמיר:

ביום שני בבוקר נסענו לראות את עשירי LA, או לפחות את הבתים בהם הם גרים - באזור Bel Air. לפני שנכנסים ל"שכונה" אפשר לקנות מפה שבה מסומן איזה כוכב גר באיזה בית (לא קנינו). נסענו ברחובות וניסינו להציץ על בתים, אבל היה מאד קשה לראות, כי כל הבתים שם מוקפים בחומות של צמחיה עשירה וצפופה, ומתוכננים כך שדרך השער הראשי אפשר לראות רק את שביל הגישה המתעקל בדרכו אל הבית המוסתר היטב. פרטיות היא דבר חשוב, במיוחד כשסקרנים מכל העולם יודעים (מהמפה) בדיוק מי גר איפה... למרות שקשה לראות משהו, אפשר בהחלט לקבל מושג על הבתים שיש שם, הנופים הנשקפים מהם, והעושר הבלתי נתפס של הדיירים.

במפתיע, אוניברסיטת UCLA נמצאת בשטחי בל אייר, אז הלכנו להציץ בביזנס סקול שלה. באופן כללי, הוא נראה מאד דומה ל-Haas, יש בו מקומות מפגש לקבוצות לימוד, הכיתות נראות אותו דבר וגם הן לא ממוזגות, והאווירה דומה. האוניברסיטה באופן כללי, לעומת זאת, הרבה יותר יפה לדעתי. הבניינים כולם בנויים מאותן לבנים אדומות, והאחידות הזו יוצרת מראה מרשים. חוצמזה, האוניברסיטה לא בנויה על הר, אז הרבה יותר קל לעבור בה מבניין לבניין. אבל קבוצת הפוטבול שלהם לא טובה כמו ה-Bears, אז אנחנו עדיין נשארים בברקלי :)

בניינים מרשימים באוניברסיטה:

הספריה המרכזית:
משם נסענו ל-Venice Beach. חוף כמו שחוף צריך להיות. חולדאי צריך לקחת דוגמה, ולא להרחיב את הטיילת בתל אביב! טיילנו ברגל לאורך החוף עד הפיר של Santa Monica וחזרה, ואז ישבנו לראות את השקיעה בפאב מול הים.

חוף ים כמו שכבר אין בארץ:
רכב של משמר המפרץ:
נהנית בים:
הפיר המפורסם בסנטה מוניקה:
קצת טבע - ראינו שחפים, שקנאים, ואפילו להקה של דולפינים (!!) מקפצים באוקיינוס.

בקליפורניה לקחו את איסור העישון לגבולות חדשים - גם באויר הפתוח עם רוחות האוקיינוס המנשבות אסור לעשן, אלא אם אתה עומד באיזור עישון כמו זה:

זו מחאה שקטה נגד השארות בעירק. הצלבים הם של חיילים אמריקאים שנהרגו במלחמה בעירק מאיזשהו תאריך עד היום. השבוע נהרגו ארבעה חיילים, ולכן הוצבו ארבעה ארונות קבורה עטופים בדגל ארה"ב במרכז המיצג. כמעט על כל צלב יש שם או תמונה של החייל אותו הצלב מנציח.

ובמעבר חד - מרגריטה בשקיעה:

ביום האחרון שלנו ב-LA, ממש קצת לפני שנסענו, עוד הספקנו לעשות סיבוב קצר בבוורלי הילס (אני מוכנה לגור שם). בדרך החוצה מהעיר, התעקשתי לצלם את התמונה הבאה. נראה אם תבינו מה ניסיתי לצלם...

ותמונה אחרונה לקינוח - כיוון שבהוליווד מדובר, בה המראה החיצוני חשוב הרבה יותר מכל דבר אחר, חנויות הבגדים מתאימות את עצמן לאוכלוסיה ומציבות בובות עם חזה מרשים במיוחד בחלונות הראווה:

ולסיום, רק
מילה קטנה לחבריי התל אביביים, כי אני לא יכולה לעבור על זה בשתיקה: משתתפת בצערכם על תוצאות הבחירות...