יום שבת, 16 במאי 2009

מדריך לסטודנט החדש: איפה קונים?

בהנחה שכבר קיבלתם דירה בווילג', עכשיו צריך לעשות קניות של מוצרי מזון. איפה קונים מה, למה וכמה עולה?


Monterey Market (הירקן השכונתי)
טוב, לא בדיוק רק ירקן, ולא בדיוק שכונתי, אבל זה מקום בו אפשר למצוא מבחר עצום של ירקות ופירות טריים (ואורגניים), והוא קרוב יחסית לווילג'. אפשר למצוא שם גם מוצרי חלב בסיסיים, מצרכים מהמזרח הרחוק ומישראל (טחינה למשל), יינות, דגנים ועוד.

Berkeley Bowl (הכי טרי, הכי זול, הכי רחוק)
זה סופר לכל דבר, עם מחלקת פירות וירקות ע נ ק י ת. הכל טרי ויפה וטעים, והמבחר עצום. לא ידעתי שיש כל כך הרבה סוגי עגבניות בעולם. מחירי הבשר והדגים גבוהים יחסית, אבל כל שאר הדברים מוצעים במחירים סבירים, וזה הסופר המועדף עלינו לקניות השבועיות. הבעיה איתו שהוא קצת רחוק, ולכן לא שימושי כדי לקפוץ לקנות חלב כשנגמר.

Lucky (הכי גדול)
סופרמרקט כמו בארץ, רק בענק. ממוקם במרכז קניות גדול שנקרא El Cerrito Plaza, ונוח להגיע אליו ברכב או באוטובוס (52L) מהווילג'.

Safeway (הכי כמו בארץ)
כמו Lucky רק יותר קטן. צריך לעשות כרטיס חבר (בחינם, בקופה) כדי לקבל הנחות חבר, ואז הסופר נעשה קצת פחות יקר. המיקום מצויין לבאים ברכב או באוטובוס (18).

Target (הכי טרגט שיש!)
טרגט המקומי מדהים! בתור חובבת טרגט אני ממש מאוהבת בסניף המקומי. הוא צמוד לווילג', אבל יש פסי רכבת שמפרידים ביננו, ולכן קצת קשה להגיע אליו ברגל, אבל ברכב הוא במרחק דקה נסיעה. יש בו שתי קומות, עם מדרגות נעות ומסוע שמעלה ומוריד את עגלת הקניות, ויש בו הכל: בית מרקחת, קוסמטיקה, בגדים, צעצועים, ריהוט, כלי מטבח, משתלה, ואפילו חלב וביצים.

Costco (הכל באריזות ענק)
חנות ענק שמוכרת הכל באריזות ענק חסכוניות. זול לקנות פה, אבל צריך כרטיס חבר שעולה $50 לשנה. יש הטוענים שזה משתלם. לי אין כרטיס חבר (לא אוהבת אריזות גדולות), אז אני לא ממש יודעת.

Safran (או בכינויו: "הפרסי")
חנות קטנה ממש קרובה לווילג', שמוכרת מוצרים מישראל. אפשר למצוא גבינת סקי, מילקי, ביסלי, במבה, מלפפונים חמוצים במלח, חלבה, וכו'. כמו שהייתם מצפים, זול זה לא, אבל הבעלים מאד נחמד ומסביר פנים.

**עדכון - 5 במאי 2010
- העדכון החשוב ביותר הוא לגבי Berkeley Bowl. נפתח סניף חדש, גדול, מואר ומרווח, עם שפע חניה, והרבה יותר קרוב לווילג'. הסניף נקרא Berkeley Bowl West והוא ללא ספק הסופר המועדף עלי. חובה לבקר.
- Target המקומי יתחיל למכור גם פירות וירקות טריים החל מיוני הקרוב.
- החנות Safran נסגרה לפני כמה חודשים.
Print Friendly and PDF

אין תגובות: