יום רביעי, 20 במאי 2009

מדריך לסטודנט החדש: טלפון ושיחות לארץ

שיטת חיוב הטלפונים פה מאד מיושנת, כמו שהיתה בארץ פעם. משלמים פה על "דקות שיחה", וגם שיחות נכנסות נחשבות לצורך התשלום, כך שעל כל שיחת טלפון, בין אם אני חייגתי או שהתקשרו אלי, אני משלמת את אותו מחיר לדקת שיחה. כנ"ל SMS-ים - משלמים על כל SMS, נכנס או יוצא. ככה זה עובד פה ברוב החברות. כדי שהעניין לא יצא יקר מדי (וזה עדיין יוצא יקר), החברות השונות מציעות תכניות של דקות זמן אויר, ומגוון הטבות ללקוחות הרשת.

אז איך בוחרים חברה ותכנית?

אנחנו בחרנו בתכנית של at&t עבור שני טלפונים ניידים שחולקים 700 דקות בחודש (כדי לצפות בעמוד המקושר תצטרכו להקיש את המיקוד 94706). זאת אומרת שלאמיר ולי יש "בנק" של 700 דקות בחודש, וכל שיחה שאחד מאיתנו עושה יורדת מכמות הדקות של אותו חודש. אם לא בזבזנו את כל 700 הדקות, מה שנותר מתווסף לחודש הבא.

למה at&t ולמה התכנית הזו? זה די תלוי בכם. הנה הסיבות שלנו:
- שיחות בין לקוחות הרשת הן תמיד חינם, לא משנה באיזה שעה ביום, לא משנה כמה זמן דיברת. דקות לא מתבזבזות על שיחות אלה, כך שאמיר ואני מדברים אחד עם השני חינם לחלוטין, כמו גם עם רוב חברינו, כי רובם ב-at&t.
- בתכנית שלנו דקות לא מתבזבזות כשמדברים בסופי שבוע ובלילות. מן הסתם, רוב השיחות שלנו לארץ נעשות בסופ"שים ובלילות, כך שגם זה היה שיקול.
- לסטודנטים של Cal יש הנחה ב-at&t, רק צריך להציג הוכחה שאחד מכם סטודנט. ההנחה לא מאד משמעותית, אבל גם זה משהו.
- אפשר לקבל מכשיר טלפון פשוט של נוקיה, בחינם. מסתבר שחינם זה לא ממש חינם, כי צריך לשלם את המס על המכשיר, וזה יוצא בערך 20$ למכשיר, אבל בהתחשב באפשרויות האחרות, זה עדיין זול. אם יש לכם מכשיר מהבית תוכלו לחסוך את העלות הזאת.

מה עם iPhone אתם בטח שואלים... תכנית Data עולה 30$ נוספים על כל תכנית שתבחרו, כך שאם יש לכם iPhone פרוץ מהארץ, רוב הסיכויים שתוכלו להשתמש בו כאן. אם אתם מתכננים לקנות iPhone, אז שתדעו שעבורו יש תכניות חיוב אחרות, יקרות יותר, ואין תכניות בהן שני טלפונים חולקים זמן אויר.

עוד עלות שכדאי לצפות מראש: תצטרכו לשלם פיקדון עבור מכשיר הטלפון שאתם רוכשים, בין אם זה מכשיר חינם, או כל מכשיר אחר. הפיקדון שאנחנו השארנו הוא של 500$ לכל מכשיר, ואנחנו אמורים לקבל את הכסף חזרה אחרי שנה. אם יש לכם Social Security Number, לעומת זאת, תהיו פטורים מתשלום הפיקדון.

תוכנית נוספת ששווה בדיקה, היא תכנית Pay as You Go, בה משלמים סכום כלשהו מראש, ומדברים עד שהוא נגמר. עלות דקת שיחה גבוהה יותר, אבל אם אתם לא מדברים הרבה בטלפון, זה יותר משתלם.

חברות נוספות שכדאי לבדוק:









Metro PCS מציעה תכנית חיוב דומה לתוכניות המקובלות בארץ, בה החיוב אינו לפי דקות שיחה, וזה לא משנה אם השיחה היא בין רשתות שונות. יוצא יותר זול, אבל הטלפונים לא עובדים עם Sim Card. שווה בדיקה.

עוד דבר חשוב: בידקו את אזורי הכיסוי של החברה בה בחרתם. יש חברות שמציעות תקשורת סלולרית רק בערים מרכזיות בארה"ב, כך שאם תסעו לטיול בקניונים של אריזונה, סביר להניח שלא תוכלו לדבר בטלפון.

בכל מקרה, אחרי שאתם בוחרים, כדאי שתהיו בטוחים בבחירה שלכם, כי רוב החברות מחייבות אתכם להתחייב לשנתיים לתכנית שבחרתם...

איך מדברים עם הארץ?

אפשרות טובה אחת: Skype.
יתרונות: זול, נוח, חינם אם מתקשרים ממחשב למחשב, ואפשר גם להתקשר לטלפונים אמיתיים במחירים זולים: 13.6 סנט לדקה לטלפונים ניידים, 2.1 סנט לדקה לטלפונים נייחים.
חסרונות: צריך להיות מול מחשב (או בקרבת מחשב) כדי לדבר בטלפון. לא מאד נוח.

אפשרות טובה אחרת: בזקום.
משלמים סכום קבוע כל חודש, ומקבלים בתמורה "כרטיס חיוג" עם מספר גישה וסיסמה שמאפשרים לקבל קו בארץ. עבור תשלום חודשי גבוה יותר אפשר לקבל גם מספר טלפון באזור חיוג תל אביב, שמחובר לטלפון בארצות הברית, כך שמי שמתקשר אליך מהארץ יכול להתקשר בעלות שיחה לתל אביב.
העלויות משתנות על פי החבילה הנבחרת. חבילה עם מספר בארץ, למשל, עולה 15$ בחודש, ובה חיוג לטלפונים נייחים בישראל הוא חינם, ולטלפונים ניידים הוא כ-10 סנט לדקה.
יתרונות: קל להתקשר לארץ, קל לאנשים בארץ להתקשר אליך, מחיר סביר לתקשורת נוחה.
חסרונות: תשלום חודשי קבוע, כך שאם אתם נוסעים לארץ לחודש, אתם עדיין צריכים לשלם לבזקום.

זהו. תחשבו על זה...

**עדכון - 5 במאי 2010
- אם חשקה נפשכם במכשיר טלפון חכם יותר מהנוקיה הפשוט שמקבלים חינם ב-at&t, אפשר לרכוש מכשירי טלפון ממש ממש בזול באמזון או בוולמארט.
- אחרי כשנה של שימוש בשירות בזקום לשיחות לארץ עברנו להשתמש בשני שרותים שונים - אחד לשיחות יוצאות שנקרא Jajah והשני לשיחות נכנסות - Spikko. בשניהם אין תשלום חודשי, וב-Spikko יש גם שיחה מזוהה, שזה חידוש מרענן. תבדקו גם אותם לפני שאתם מחליטים, ותתמקחו אם צריך.
Print Friendly and PDF

תגובה 1:

Michal Bar אמר/ה...

אין כמוך!!! תודה :-)